بررسی فیلم های اکران شده جدید

نقد و بررسی فیلم و رتبه آن در گیشه ی سینمای ایران

بررسی فیلم های اکران شده جدید

نقد و بررسی فیلم و رتبه آن در گیشه ی سینمای ایران

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تله فیلم چیست؟

تله فیلم

 

 

 

تله فیلم چیست؟
امروزه دیگر تمامی با تله‌فیلم آشنا می‌باشند و هر هفته یک سری مثال از آن در شبکه‌های گوناگون تلویزیون روی آنتن می رود . حقیقت این است که تاریخچه تله‌فیلم و ساخت آن را می‌توان با نیاز مخاطب و اما شبکه‌های تلویزیونی به تأمین فیلم و سرگرمی مربوط دانست .


با توسعه شبکه‌های تلویزیونی و اما ارتقا جمعیت بویژه بعداز پایان مبارزه که جامعه به تایم ها فراغت بیشتری نیاز داشت , دیگر ساخت فیلم‌های سینمایی و ساخت سریال‌های تلویزیونی نمی‌توانست پاسخگوی نیاز رسانه و مخاطبان آن باشد ; به این ترتیب نهضت تله‌فیلم‌سازی از ده سال ۷۰ صورت گرفت و طی ده سال ۸۰ به نقط ی اوج خویش رسید , طوری که تعداد تله‌فیلم‌هایی که هر ساله ساخته میشوند , از ساخت فیلم‌های سینمایی در زمان سال پیشی گرفته است .


● آشنایی تله‌فیلم


تله‌فیلم یا این که فیلم تلویزیونی , فیلمی است که به‌طور منحصر برای شبکه‌های تلویزیونی ساخته می گردد . تله‌فیلم , واژه و کلمه ترکیبی است که از تله ( تلویزیون ) و فیلم ( فیلم سینمایی ) می آید . آنچه در تله‌فیلم اهمیت داراست فرم , لهجه و طریق داستان فیلم تلویزیونی است خیر مدل دوربین آن .


● تاریخچه تله‌فیلم در اروپا و ایالات متحده


تاریخچه تله‌فیلم در اروپا و ایالات متحده به سال‌های میانی ده سال ۸۰ برمی‌گردد ; هنگامی که شیوه ساخت سینمایی و تلویزیونی تغییر‌و تحول کرد و استودیوهای بزرگ فیلمسازی جای خویش را به استودیوهای کوچک و گروه‌های جدا بخشید . کانادا یک کدام از سردمداران ساخت تله‌فیلم در دنیاست .


● ویژگی‌های تله‌فیلم


برای آشنایی ماهیت و کارکردهای تله‌فیلم که آن را از شکل‌های دیگر نمایش مانند فیلم و سریال مختلفی می کند , بایستی ویژگی‌های این مدیوم را آشنایی . بعضی از مهمترین ویژگی‌ها و شاخص‌های تله‌فیلم به‌این شرح است :


۱ـ هزینه ایجاد تله‌فیلم کم است و مجموعه ساخت آن با دستکم نفرات ممکن صورت می گیرد .


۲ـ تله‌فیلم‌ها به صورت ادواری از شبکه‌های تلویزیونی و کابلی پخش می گردد ; خیر این‌که مثل کشور‌ایران فقط یک‌بار پخش شود .


۳ـ زمان جنس پایانی تله‌فیلم ۷۰ تا ۹۰ دقیقه است .


۴ـ فیلم نامه تله‌فیلم‌ کاربردی است , یعنی با موضوع‌های آموزشی یا این که رسانه‌ای پیشنهاد داده میشود .


۵ـ دارایی ساخت تله‌فیلم از بخش‌های مدنی و نصفه مدنی تامین می شود .


۶ـ تله‌فیلم‌ به شبکه‌های تلویزیونی فروخته می‌گردد و درآمدزایی دارااست .


۷ـ یک یا این که دو هنرپیشه مشهور در آنان بازی می نماید .


۸ـ نمایشنامه تله‌فیلم‌ از داستان‌های مشهور اقتباس میشود .


۹ـ در آن ها از لوکیشن‌های جالب با قابلیت‌های توریسم و همینطور آهنگ محلی استعمال می‌گردد .


۱۰ـ یکی‌از کاربردهای تله‌فیلم‌ برای مثال در ایالات متحده دنباله‌سازی ارزان فیلم‌های پرهزینه است . «جنگ ستارگان» نمونه‌ای است که تله‌فیلم‌های متعددی به دنبال آن تشکیل‌شده ‌است .


۱۱ـ فیلمسازی از موضوعات جنجالی روز با مسافت قلیل با زمان حقیقی و واقعی روی داد , یکی‌از کاربردهای حساس تله‌فیلم است .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی